LuxCoreRender v2.1beta2 released

Список разделов Сторонние рендеры LuxRender

Модераторы: exooman, SATtva

  • 1

Сообщение #1 BigGoga » 20.11.2018, 16:37

LuxCoreRender v2.1beta2 released

Beta2 released

New LuxCoreRender v2.1beta2 release is available.

v2.1 release notes are available here: https://wiki.luxcorerender.org/LuxCoreR ... Notes_v2.1

LuxCore bug fixes:

Updated Embree v3.2.4 (no more Intel C++ run-time DLLs required)
Fixed a problem with DLSC now uses shading normal instead of geometry one
Fixed an inconsistency in normal (geometry Vs shade) used triangle lights
Fixed sky2 direct light sampling (i.e. the sky was flipped upside down)
DLSC will now use not less than 512 samples for all env. light sources
Fixed a bug in bump mapping code when using UV rotations

BlendLuxCore new features:

Show a warning if all light groups are disabled

BlendLuxCore fixes:

Fix area lights emitting light on the wrong side when a negative scale is used
Fix cloth material's repeat parameters being exposed as sockets instead of scalars
Fix regression introduced in Alpha4 where CPU was not being used during OpenCL renders
Fix bug in motion blur export of shared meshes (issue #206)
BigGoga M
Откуда: Belarus.Minsk
Сообщения: 186

  • 1

Сообщение #2 Kaiwas » 02.12.2018, 23:02

эм... была же уже тема по люксу
Проектирую
Kaiwas M
Аватара
Откуда: Россия, г.Липецк
Сообщения: 2599

  • 1

Сообщение #3 BigGoga » 02.12.2018, 23:04

LuxCoreRender v2.1beta3 released

LuxCore bug fixes:

Fixed a problem when there are less tiles to render than threads/GPUs
Fixed a major problem in TILEPATH causing a duplicated rendering of the same pass by multiple threads/GPUs
Fixed TILEPATH denoiser
Fixed denoiser when using PATH and METROPOLIS sampler

BlendLuxCore new features:

Memory usage during smoke export lowered by 50%
Show some tile related warnings in halt condition panel to prevent common user mistakes

BlendLuxCore fixes:

Fix some unnecessary viewport updates by improving autosmooth export
Add missing MacOS pyluxcoretools Network Render support
Some minor node editor fixes
Fix tiled rendering + denoiser by using the new warmupspp property in LuxCore to ensure enough samples are rendered before collecting samples for the denoiser
Use an adaptive samples threshold instead of a fixed timeout to decide when to make the optimal clamp value estimation
BigGoga M
Откуда: Belarus.Minsk
Сообщения: 186

Сообщение #4 Юрий Небесный » 03.12.2018, 21:07

Самые последние два пункта не понял
Elementary OS | Dell Inspiron 7000 | Wacom
Донат в Blender (+ аддоны): 96 €
Портфолио: http://dezigner.tilda.ws
Юрий Небесный M
Аватара
Сообщения: 1729

Сообщение #5 stark » 03.12.2018, 21:17

Не понял какие пункты не понял Юрий

Добавлено спустя 5 минут 58 секунд:
BigGoga писал(а):Fix tiled rendering + denoiser by using the new warmupspp property in LuxCore to ensure enough samples are rendered before collecting samples for the denoiser
Use an adaptive samples threshold instead of a fixed timeout to decide when to make the optimal clamp value estimation
Если эти, то:
Исправлена связка рендеринг тайлами + денойзер используя новое свойство warm-up-spp (сэмплов на пиксел для "разогрева") в LuxCore чтобы обеспечить достаточное количество сэмплов для денойзера.
Используется адаптивный порог сэмплов вместо фиксированного таймаута для того чтобы решить, когда делать оценку оптимального значения clamp.
stark M
Сообщения: 1930


Сообщение #6 Юрий Небесный » 03.12.2018, 21:39

Да, все верно, вот это я и не понял. Мозг вскипел от набора слов, которые никак не хотят преобразоваться в смысл.
Ну мне сегодня рендерить Люксом, потыкаю что там...
Elementary OS | Dell Inspiron 7000 | Wacom
Донат в Blender (+ аддоны): 96 €
Портфолио: http://dezigner.tilda.ws
Юрий Небесный M
Аватара
Сообщения: 1729


Вернуться в LuxRender

Кто сейчас на форуме (по активности за 5 минут)

Сейчас этот раздел просматривают: 2 гостя